Водій Дубна: “Наші дороги гірші, ніж в СРСР”

Серпень 26 12:11 2013

Дубенські дороги знову перетворилися на решето. Dubno.com.ua розбирався, чому автомобілісти їздять по “вбитих” дорогах.

Ремонт доріг
У кінці цієї зими асфальт зійшов разом зі снігом. Українські дороги знову перетворилися на решето. Ще недавно на узбіччях , буквально через кожні п’ять кілометрів , можна було побачити машини з розбитими носами і відірваними колесами … Автолюбителі злилися і лаяли уряд і місцева влада. У виграші залишилися тільки СТО та дорожники . Саме ці дві галузі завдяки сезонної ” хвороби” українських доріг забезпечили себе стабільними заробітками як мінімум до середини весни.

Яма на ямі

В ” Укравтодорі ” і комунальних підприємствах відповідають за стан доріг , проблеми пояснюють складними погодними умовами. При перепадах температур – від плюса до мінуса , – асфальт руйнується , а навантаження на дорожнє покриття пікова . Транзитне положення нашої країни зіграло не на користь вітчизняних автобанів , на дорогах дуже багато великовантажних авто.

Але влада вже оголосила тривогу. До початку травня, пообіцяли в Мінінфраструктури, ямковість на українських дорогах буде ліквідована . У містах поспішили приєднатися до обіцянок профільного міністерства.

Зараз офіційні сайти відповідальних за стан українських доріг організацій рясніють повідомленнями про що йде ремонті. “Ведуться роботи з ліквідації аварійно -небезпечної ямковості у десяти районах Києва” , – рапортують в КК “Київавтодор” . Так , за даними цієї організації , в столиці вже відремонтовано понад 30 тис. м кв.

В ” Укравтодорі ” ще більш дивні темпи . Ця служба днями відзвітувала – ліквідовано більше 85% ямковості на дорогах державного значення. “Станом на 24 лютого дорожники вже ліквідували ямковість на 85 % основних доріг загального користування державного значення” , – відрапортували керівники компанії прем’єр – міністра Миколи Азарова.

За даними чиновників , залишилося завершити роботи на дорогах Ульяновка – Миколаїв , Північно – Східний обхід Києва , Дніпропетровськ – Миколаїв , Запоріжжя – Донецьк , Київ – Одеса , Одеса – Мелітополь – Новоазовськ , Херсон – Джанкой – Феодосія – Керч , Харків – Сімферополь – Алушта – Ялта і Житомир – Могилів -Подільський .

Всього , за інформацією Кабміну , поточної взимку було уражено ямковістю 2631 км ключових доріг країни державного значення.

Хитрий ремонт

Втім , українські автомобілісти дорожникам не вірять. І зрозуміло , чому. У Києві , наприклад , ремонтні роботи особливо не просунулися – це видно неозброєним оком. Та й траси державного значення не відрізняються європейською якістю . Проте роботи дійсно ведуться. Тільки от ями на місці ремонту з’являються тут же , причому , часто ще в більших масштабах.

Причини парадоксу прості: українські дорожники не витримують технологій ремонту , економлять на матеріалах. Не секрет , що комунальні дорожні будівельники часто приторговують матеріалами, які вони закупили за бюджетні кошти з метою відремонтувати дороги. ” За 500 гривень можна домовитися , щоб підвезли матеріал і залили майданчик навколо кіоску або маленького магазинчика ” , – каже приватний підприємець , у якого є декілька кіосків у київському мікрорайоні Троєщина.

Не дивляться дорожники і на погодні фактори : ведуть ремонт в дощ і сніг . І користі від цього немає , покриття тут же руйнується. ” Сказали – усунути ями . Ми усуваємо . Наше діло маленьке ” , – відповів дорожній будівельник на запитання журналіста ” Главреда ” про доцільність ремонту в дощову погоду. Наскільки довговічний такий ремонт ? Будівельник гарантує – не більше місяця. А потім асфальт знову розвалиться.

Закатати в асфальт

Зазначимо , що в Україні вартість поточного ремонту 1 м кв дорожнього полотна складає близько 30 доларів , капітальний ремонт коштує близько 100-120 доларів. Тобто , якщо вірити цифрам шляховиків , тільки в цьому році на приведення доріг у порядок у великих містах пішли вже сотні мільйонів гривень. У масштабах держави йдеться про мільярди гривень. Причому , судячи з усього , як мінімум третина коштів попросту ” зарита в асфальт ” – засоби та матеріали розкрадені , адже ремонт проведено недбало.

“Кількість ям і обсяги проведених робіт і витрачених матеріалів неможливо прорахувати . Це дуже вигідна справа – ремонтувати дороги. І ось чому у великих містах на цю сферу діяльності – монополія” , – розповідає керівник однієї з будівельно – дорожніх компаній. Доходи таких будівельників можуть обчислюватися десятками відсотків від загальної кошторисної вартості ремонту . За будівельно -ремонтні підряди йдуть справжні війни. Так , на ринку подейкують , що одному їх будівельників траси Київ -Одеса конкуренти навіть підірвали машину . До дорогах цей бізнесмен більше інтересу не проявляє.

Цікаво , що дорожньо – будівельну галузь в Україні часто стрясають скандали. Звинувачень у корупції , судових процесів і внутрішніх розборок між підрядниками вистачає . Так , за даними Генпрокуратури , в Івано-Франківській , Київській, Вінницькій , Донецькій і Дніпропетровській областях були знайдені факти завищення вартості та обсягу необхідних робіт для ремонту доріг. ” Такі порушення виявлені ревізіями в усіх регіонах держави . Завищення обсягів та вартості робіт склало майже 177 мільйонів гривень” , – заявив генпрокурор Віктор Пшонка.

Крім того , нерідко проводилися державні закупівлі в регіонах без необхідної процедури. “Як наслідок , в єдиний реєстр досудових розслідувань внесено відомості про вчинення посадовими особами територіальних підрозділів” Укравтодору ” трьох злочинів , і заявлений позов про стягнення грошових коштів у сумі понад 1 млн. гривень” , – резюмував генпрокурор.

write a comment

0 Comments

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Add a Comment

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.
All fields are required.